söndag, december 14, 2008

Tack och lov


Igår när jag kom fram till Nässjö så kände jag hur ångesten började krypa på, hur klarade jag ens att bo där i ett år? När vi bodde där förstod jag inte hur illa det faktiskt var. Vi var en sväng på Ajs igår och det var ganska tråkigt, trots en god drink. Allt kändes så litet, trodde inte man skulle vänja sig vid att bo i en större stad så fort. Är väldigt glad att man kom därifrån. Ja bilden talar ju för sig själv när man ser utsikten från hotellfönstret.
Det var iaf mysigt att vara med min älskling litegrann innan han far till Kiruna på tisdag.

Skönt att vara hemma igen och det tyckte nog Boston också. Missade förstås spårvagnen när jag kom till Norrköping så det var bara att gå hem, fick man lite motion på köpet också.
Nu ska jag gå och ta en dusch, käka lite mat och kanske krypa ner i sängen med Boston. I morgon ska jag upp kl 6.00, phu. Skönt att sluta 14.30 dock, då går inte hela dagen till spillo.
3.e advent idag, till nästa helg blir det att köpa julklapp till Olle och födelsedagspresent till mamma. Vore väldigt bra om jag får pengar från a-kassan men förmodligen inte. Får å andra sidan lön men det han räknas med fyra fingrar med tusenlappar eftersom jag inte hann jobba så mkt i november.

Inga kommentarer: