måndag, januari 26, 2009

Trött på det mesta

Idag är jag trött på:

  • Sjukvården (bestäm om jag är sjuk eller inte, nu går man i ovisshet)
  • Att ha ont
  • Kungsgatan
  • Bilköer
  • Skvallertorget
  • Alla människor som springer där
  • Alfa-kassan
  • En av mina fd arbetsgivare som inte kan fylla i ett arbetsgivarintyg korrekt

Allt detta är vårdcentralens fel, man får inte ens gå dit och ta prover när man har fått rekomendationer om det av sjukvårdsupplysningen att göra det omgående. Och man har ont.
När jag för en gångs skull tar modet till att ringa sjukvården när jag märker att det inte står rätt till får jag nobben. Man känner sig inte så motiverad till att ta kontakt med dem då, det känns bara som man är en börda och ivägen.

Nu ska jag tröstäta min chokladglass, sen bli det badkaret så att ledsmärtor, buksmärtor, ryggsmärtor och värken i benen försvinner. Om jag har riktigt tur slipper jag kallsvettningarna också.

Inga kommentarer: