lördag, februari 14, 2009

En dag i huvudstaden


Idag har vi varit på en dagstur till Stockholm, fick för oss att det skulle bli någon plusgrad när vi gick hemifrån på morgonen. Men det var till att bita i det sura äpplet, istället har vi gått och frusit hela dagen. Sjuk kyliga och iskalla vindar, men solsken!
När vi kom hem la jag mig i badkaret för att tina upp. :)

Jensens var såklart dagens höjdpunkt, var lite besviken på att mitt kött var lite för stekt bara, även om jag bad om medium. Är man petig så är man.
Köpte ett par jeans från Dr Denim och en kalender, så det var en ganska ekonomisk dag trots allt.
Jag har hittat min drömväska nu, men den kostar 4000:-! Vet inte vad det var för märke men den var brun och helt perfekt och klassisk, den få förbli en dröm antar jag.
Åt även frozen yogurt för första gången idag, det var som mjukglass men krämigare och godare eftersom jag inte fick ont i magen. :)

Nu under kvällen har vi kollat på Melodifestivalen, den här gången är jag besviken över att Lasse Lind hamnade sist! Jag tycker hans bidrag var bäst ikväll! Dock tror jag inte den skulle hålla i Eurovison. Lilli och Sussie var också bra, det var många typiska schlagerlåtar med ikväll.
Markoolio däremot var inte bra. Heat var bra dem med, de kan nog gå hem i Moskva.

Nu har jag bakat mjukpepparkaka och gjort någon slags vitchokladkräm/mousse med hallon som jag ska bjuda mina föräldrar på när de kommer i morgon.
God Natt eller nått! :)

Inga kommentarer: