söndag, juli 27, 2008

Alltid på en söndag


Igår var mamma & pappa här och hälsade på och fick med sig en hel del prylar och möbler som vi inte vill ha. Under eftermiddagen och kvällen var vi med dem till deras vänners sommarstuga i Gisshult. Var helt underbart att sitta ute och äta middag och dessert. Var så otroligt gott! På kvällen grillade vi korv på spett, det var mysigt. Stugan ligger 15m från sjön så det är så himla vackert, fick sommarkänsla för första gången i år ungefär.
Idag har vi varit i Jönköping och tittat lite, som vanligt på söndagar!
Köpte löpare från lob, visste inte om jag skulle ha svart eller vit till matbordet så det fick bli en av varje, tänkte ha den ena på byrån i hallen. Blev lite "skit" på Ikea också, nya tidsskriftsamlare t ex, behövs verkligen. Sen hade dem fått in "lappväskan" på H&M så en sån blev det självfallet, då slapp jag beställa den. Har redan hittat en höst/vinterjacka som jag vill ha också (höst kläder är roligast att köpa!). Olle köpte det senaste singstar för presentkortet. Tyvärr kan vi inte testa det för vi har packat ner mickarna.
Nu har jag legat och kelat med Boston en lång stund, han fick en ny sele som passar, i kamoflage så han är jättefin. Just nu sitter jag och väntar på att dem ska komma och hämta min soffa, skönt att bli av med den.
I morgon är det dags och jobba igen, förstår inte hur jag ska klara av det i denna hetta. Jag klagar inte, vill bara inte att det ska vara sånt här väder när jag ska jobba!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Elin! Jag vet vad du skulle passa perfekt till; heminredare!! heter det så? Men du förstår iaf vad jag menar.

Elin sa...

Haha! Jo det kanske heter så, vet inte riktigt. Men det är nog svårt att bli det tyvärr, att få jobb och så.

Anonym sa...

Vädret är bajs när man ska jobba, idag blir det mina första arbetsdag i det här varma jävla vädret. Hur fan ska jag klar av det? Stackars alla djur och stackars mig i värmen.