torsdag, juli 17, 2008

Vi ska debutera

Nu på morgonen har jag suttit och fyllt i blanketten i utställningen i Norrköping den 4.e & 5.e oktober. Har kostat mig 700:- nu att gå med i Östkatten och anmälningsavgiften till utställningen. Det ska bli så himla roligt att ställa honom! Både jag och Boston är debutanter. Jag har bara ställt Wilma på hundutställningar med pappa och det skiljer sig ganska mycket. Lite dumt att hela kullen tävlar i samma klass eftersom Bostons syster blev BIS i söndags, kan bli en tuff tävling. Men det kommer bara vara jätteroligt att få honom bedömd, han kanske inte ens gillar att vara på utställning. Ska främst bli roligt att få träffa andra människor som också delar katt och sphynxintresset!

Igår kväll bakade jag kladdkaka, så då åt vi den och kollade på This is England. Den var ganska bra, inte så spännande direkt men intressant.
Idag ska vi städa lite här hemma, gå en runda på stan och posta brev sen ska vi bada Boston. Kommer nog gå sådär med att bada honom, men han måste vänja sig.
Han producerar inte mycket pälsolja så han känns inte kladdig men han har blivit lite smutsig sen måste vi tänka på Olles allergi också.
Nu ska jag ta en dusch och komma i ordning lite, klockan är redan för mycket och semestern tickar iväg.
/E

Inga kommentarer: