onsdag, juli 30, 2008

Sommartider


Nu börjar det bli behagliga temperaturer, det är ganska skönt. Hoppas att det håller i sig på fredag och lördag för då ska vi på Virserums marknad. Jag missade den för första gången förra året eftersom jag bodde i Uddevalla då. Boston ska också följa med oss förstås, vi ska sova hos farmor och farfar. Igår var vi på statoil och hyrde släp till flytten, hoppas hoppas att allt kommer få plats i det. Jobbigt om man måste åka två gånger.
Nu ska vi gå ut och gå en sväng innan jag börjar jobba.
Sökte lite nya jobba igår, söker både i Norrköping och Linköping. Bara hoppas att man kan få något någon gång. Jag har ju erfarenheter både inom vården och försäljning och mina betyg är ju inte så dåliga så jag förstår inte orsaken. Antar att det är många som söker de tjänster jag är intresserad av.
Jo förresten de här kaffe och the brukarna i porslin och blockljusen är mitt senaste inköp. Nu får det snart vara nog, jag tror jag är beroende. Seriöst. Men visst var burkarna söta? Ger lite sekelskiftskänsla.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Fick du inte jobb som tågvärd? :)
Sökte åxå de, men fick inte heller.. Haha.. Illa..
Men Östergötland va inget bra val iaf om man vill ha jobb. ^

Elin sa...

Nej antar att det var andra tågvärdar som sökte, sen fanns det inte så många platser. Dessutom så uppfyllde jag inte kraven med inga synliga tatueringar. tror inte det spelar så stor roll var man bor, alltid svårt om man inte är den som dem söker. Har ju fast anställlning nu, blir inte att man söker så mkt då. Letar mest efter något bättre.