tisdag, juli 22, 2008

Vad ska du blir när du blir stor?

Nu smids det planer för framtiden. Jag har tänkt mig att plugga till undersköterska efter jul, utbildningen är på 1,5 år. Det jag egentligen vill bli är sjuksköterska, varför ska jag inte bli det då? Finns sjuksköterskeutbildning i Norrköping som är på 3 år. Det är en ganska lång period, är rädd för att man ska tröttna. Men, det är vad jag vill bli. Först måste jag plugga Matte B och Naturkunskap B på Komvux, det tar ca 1-2 månader, så jag tänkte plugga upp det nu till hösten. Sen söker jag in till både undersköterska och sjuksköterskeutbildningen. Hoppas jag kommer in på s-sköterska med de gymnasiepoäng jag har. Om jag gör det ska jag klara av att plugga i 3 år! Kommer vara 23-24 år gammal när jag är färdigutbildad så det är nu jag måste börja. Jag kan inte gå och vänta i flera år till. När jag är 25-26 år vill vi säkert ha barn och då vill jag ha ett tryggt arbete jag kan gå tillbaka till efter att varit mammaledig. Men fy så tråkigt att leva på 7300kr i månaden i 3 år! Mycket kan hända fram till jul, detta är bara mina tankar just nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Bruden ;)!
Gissa hur nära jag var att köpa en Kartellampa idag?!?!?!
Men jag hejdade mig;)
Fast den är grymt snygg!!!!

Anonym sa...

73000 låter skapligt mycket!

Anonym sa...

Bourgie...(?)...hette den så;)?
Den på ben!
Genomskilnig....
Det är den du har va?
Gillar det där barocka utseendet på den=)
Vi har en superbra affär i luleå som säljer en massa design.... hur snygga lampor som helst! Å annat....=)

Det var dit jag var idag å köpte en hemlig grej som jag ska visa sen på bloggen!!!
=)

Go natt på dig!!!

Elin sa...

Det står 7300kr och inte 73000, i så fall hade det inte varit något snack. :)

Anonym sa...

Nästan Luleå...Piteå bor jag i!
Fast jag shoppar i Luleå!...å ofta..hihi.....
=)
Luleås shopping är bättre än Piteås!
Kolla in "Casa Wikström" om du är i Luleå nån gång...har en massa snyggt!!

=)