fredag, juli 25, 2008

Packat i hettan

Idag har vi packat flyttkartonger i denna värme. Nu är det bara nödvändiga saker som inte är nerpackade, och en hel del kläder. I morgon kommer mina föräldrar hit och ska hämta vårt skrivbord, stol och en tvbänk/bokhylla som min syster ska få av mig. På söndag kväll kommer det komma en tjej ifrån Vetlanda och ska köpa min Klippan soffa. Vi kommer inte ha någon användning av den eftersom vi bara ska ha gästsängen i datarummet och ha den som en "soffa" med kuddar i ryggen. Så klippan skulle ta onödigt med plats i släpet och i förrådet. Jag får 800:- för soffan sen får jag 1000:- för möblerna & köksbordet min syster ska ha, så jag funderar på att ta tag i det och köpa en symaskin nu som jag pratat om så länge. Behöver ingen avancerad direkt för jag kommer bara sy burskynke, kläder till boston, laga våra kläder om det behövs, sy gardiner och sen ska jag göra tvättmaskinsöverdraget. Ska bli kul att sy det till tvättmaskinen! Om det blir fint ska jag sy sånna i julklapp till mamma, mormor och farmor tänkte jag. Ska ha detta tyget nedan till överdraget (tror jag) sen samma tyg i vitrinluckan till badrumsskåpet (blir ett stort som till vänster) . Mina saker jag beställde från Ellos kom idag (snabbt som blixten!) så jag tänkte gå bort till Ok och hämta det nu. Fortsatt trevlig fredag på er!



(bilderna är lånade från http://www.styleroom.se)

Inga kommentarer: