tisdag, juli 29, 2008

Två veckor kvar!


Nu är det bara två veckor kvar tills vi flyttar till Norpan. Gud så kul! Jag kommer längta ihjäl mig nu det sista! Tänk att vi fick tag på en så fin lägenhet, helt otroligt. Jag är så glad! Något som är jättebra (eller dåligt?) är att world class-gymmet bara ligger 100m hemifrån. Då finns det inte många ursäkter för att inte gå dit. Kors i taket så jag längtar! Ska kolla över min lista med vad som är kvar att inhandla nu, det är inte mycket. :)

Nej, jag har sån otrolig huvudvärk så nu måste jag pysa.
Fyller på mer senare idag.
Ha det fint i sommarvädret!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det hetr väl ändå inte norpan, utan PEKING!

Elin sa...

Och jag förstår fortfarande inte varför det kallas Peking. Hehe!

Anonym sa...

om man googlar, eller kollar på wikipedia, eller gör något ovanligt, slår upp de i en BOK. så står det att läsa:
"Norrköping kallas ibland för Peking pga att Sven Hedin, känd forskningsresande, under en föreläsning på gamla läroverket i Norrköping under 1910-talet pratade om sina resor i Kina. Han nämnde då att "Peking respektive Nanking betyder Norra respektive Södra Staden, ungefär som Norrköping och Söderköping". Det tog några läroverkspojkar fasta på och döpte Norrköping till Peking. Att Söderköping blev Nanking glömdes bort."

ett tips är o surfa in på wikipedia o läsa på lite :P

Elin sa...

Jag är inte så intresserad av varför det kallas Peking så jag googlar på det. Du behöver inte ha sån otrevlig "ton". Jag dumförklarar inte dig direkt!