torsdag, juli 17, 2008

Lite nya prylar, igen!

Jag och Olle har varit en sväng på stan och handlat lite idag. Bland annat krukor till det nya köket, blockljus och ljusfat till köket, en kudde till soffan i vardagsrummet och en stor påse godis! Turkost, grönt och cerise är mina favorit färger just nu när det gäller inredning. Tillsammans med svart och vitt förstås. Hittade så fint tyg på Åhléns som dem spänt upp på en ram, tyvärr var tyget slut annars hade det varit som gjort för sovrummet! Vi kanske åker till Jönköping i helgen så får vi hoppas att det finns där! Olle och jag kom överäns om att jag bara fick fylla en ikea kasse med prylar till den nya lägenheten, jag har nog fyllt fem stycken nu. Men han har velat ha mycket av det vi hittat i Norge och Kiruna. Boston fick en ny vippa och en boll med pingla, sen köpte Olle en "häng-säng" till honom som vi satte fast i hans klösmöbel. Nu ligger båda mina pojkar och sover så sött medans jag håller på att laga mat. Idag blir det färskpotatis med köttbullar, gräddsås och lingon, sen tomat i ugn. Kände för lite husmanskost idag. Blir nog en bit kladdkaka och kaffe till efterätt innan jag fryser ner det som finns kvar av den.
/E

Inga kommentarer: