onsdag, mars 04, 2009

En lugn onsdag


Det är skönt att vara ledig mitt i veckan.
Har styrt lite här hemma och varit och hämtat två paket från Olles farmor och farfar och från Mamma och pappa. Mamma och pappas paket får jag inte öppna förrän på söndag, men det andra från Vega och Folke kunde jag inte vänta med.
Det var lite hemskt att se "Elin 21 år" på kuvertet. Det låter lite gammalt. När mamma var 22 år så fick hon mig och gifte sig. Jag tänker inte bli mamma nästa år, och inte året efter det heller.
Jag kan däremot tänka mig en vigsel med min fästman! Det skulle vara roligt att bli vigd samma år som kronprinsessan, men det ligger nog för nära framtiden.
Det jag skulle komma till var att Vega och Folke önskade oss all lycka i framtiden och Vega hade skrivit en liten berättelse om att hon var 20 år när hon gifte sig och att Folke hade frågat hennes pappa om tillåtelse. Hon skrev även att hon aldrig ångrat sig och att de skulle fortsätta leva lyckligt de dagar de har kvar tillsammans. Det sista låter hemskt för så nära slutet är dem inte än.
Kärlek är så fint!

Inga kommentarer: