söndag, mars 01, 2009

Lisbeth Salander


Igår var vi och kollade på Stieg Larssons Män som hatar kvinnor.
Det är en av de bästa filmerna jag sett, och absolut den bästa svenska filmen någonsin!
Jag älskar Lisbeth Salander, hon är min idol.
Jag var helt förbluffad igår över hur bra den var!
Hur ska jag stå ut att vänta på de andra filmerna som kommer?
Jag får helt enkelt mala mig igenom milleniumböckerna som ligger på sängbordet.
Det enda jag är besviken över är att Stieg Larsson inte finns längre...
Det bästa är att boken är ju i regel alltid bättre så jag har något roligt som väntar!

---------------------------------------------------------------------

Sen blir jag så irriterad på människor.
Jag kollade på en korallfärgad t-shirt i en webbshop, tyckte den såg illröd ut och inte korall och därför skrev jag ett mail.

"Hej! Stämmer den korallfärgade t-shirten exakt överäns med den på bilden eller skiljer sig färgen i verklgheten? Tack på förhand, Mvh Elin"

till svar fick jag; "hej. korallfärgad betyder ljusröd"

What?! Det var inte det jag frågade om?!
Det blir ingen beställning därifrån i alla fall!

Det är ju som om man skulle fråga, "hur smakar banan" och svaret blir "bananen är gul".

Inga kommentarer: