fredag, mars 06, 2009

En perfekt fredag


Idag är jag ledig från jobbet och det kommer bli en perfekt fredag! (förutom att Olle inte är hemma)

Posten kom precis och där kom det grattiskort från min kära familj och mormor och morfar, med tillhörande blomstercheckar. Jag visste inte att det fanns sånt och det var verkligen en rolig ideé! Vet precis vad jag ska köpa för dem om det finns kvar i stan. Har kikat på sånna här kronor så länge och tycker dem är urgulliga!

Sen kom nya numret av Hus & Hem också så jag ska ligga i soffan hela dagen och njuta av den.
Ska inte städa idag, eller gå på stan som jag brukar göra när jag är ensam, utan jag ska bara ta det lugnt.
Det känns skönt och lyxigt!

Sen jobbar jag i morgon och fram till onsdag nästa vecka. Helgpassen är så sega på jobbet för de är så långa. Men det är bara att bita ihop och vara glad så länge man har arbetet i behåll. Det är ju sammanlagt fem personer från min utbildningsgrupp som blivit uppsagda, samt två st som arbetat där sen innan. Det känns lite oroligt så man får ta en dag i taget. Det är typiskt att den här finannskrisen inte var när man gick på högstadiet så man slapp bli drabbad. Men inte mycket att göra åt saken!

Inga kommentarer: