tisdag, maj 19, 2009

Kompa mig hit och kompa mig dit


Det är svårt att säga nej när de frågar på jobbet om man kan tänka sig att gå hem lite tidigare. Jag kompade idag också. Det får bli sista kompet nu den här månaden.
För att jag inte ska få dåligt samvete nu ska jag få saker och ting uträttade. Jag har redan bokat tid för Bostons vaccination hos veterinären nästa vecka, sen bokat tid för mig hos doktorn. De två sakerna har jag dragit ut på så länge nu, så det känns skönt att ha det gjort.
Nu ska jag ta och bädda, diska, plocka och tvätta här hemma så jag utnyttjar tiden jag egentligen skulle jobbat. Sen ska jag en sväng till stan och hämta ut mitt paket med kläder. Skoj!
Till middag blir det välstekt potatis med rosmarin och ägg & bacon. Gott enkelt...och billigt också för den delen. ;-)

Inga kommentarer: