onsdag, maj 27, 2009

Lite panikångest


Nu har jag en liten paus ifrån städandet. Har rensat i toaskåpen och grundstädat toan, det är skönt att få iväg lite skräp.
Sen satte jag mig ner framför datorn nu och fick en liten panikångestattack för att jag inte blivit något än. Jag menar att jag inte ens är påväg att skaffa mig en "karriär". Eller karriär och karriär, jag vill inte ens arbeta med ett yrke som förknippas med karriär som t ex jurrist. Jag har kollat igenom en hel del utbildningar nu det senaste. Frisör vill jag fortfarande och för alltid bli men jag tänker inte ta ett lån på närmare 200 000 kr.

Det som sätter käppar i hjulet för min utbildning är att jag inte är sugen på att flytta ifrån Norrköping för här trivs vi bra och känner oss hemma.
Jag har blivit allt mer sugen på att börja plugga, kämpa och ha ett mål. Min plan nu efter sommaren är att jag ska läsa lite distanskurser på komvux samtidigt som jag jobbar. Blir nog naturkunskap b, matte b, samhäll b och ev någon ekonomikurs.

De utbildningar som ligger på min topplistan just nu är Hudterapeut som tyvärr endast finns i Landskrona, Friskvårdsterapeut och massör i Linköping och en utbildning inom hotell och konferensTuristakademin i Söderköping. Alla tre är KY-utbildningar och på 2 år, det tycker jag är lagom. Det blir inte förrän hösten 2010 jag börjar så det är ju ett bra tag kvar och man blir ju inte yngre tills dess direkt så jag kommer vara 24 år när jag är klar. Men det är inte mycket att gör åt det nu! Är ju otroligt sugen på Hudterapeut men inte alls sugen på att flytta, friskvårdsterapeut är ungefär inom samma områden, min plan är att få arbete på Kolmårdens spa sen eller liknande på en trevlig salong. Lite tankar kring allt bara, nu ska jag fortsätta!

1 kommentar:

Rebecka sa...

Hej, jag har bott hela mitt liv i mantorp, gått i skola i linköping så det känns inte så långt från Norrköping :) Bott i Tranås ett år nu, och ska flytta till Landskrona för att plugga i Helsingborg. Funerade också massor på kyutb. men det blev högskola tillslut. Vet inte riktigt vad jag ville säga med detta, mest att jag kände igen mig i dina tankar, funderingar o själv tar steget att flytta. Nervös!
Gillar din blogg jättemycket, hoppas du har det bra. Kram Rebecka