måndag, maj 04, 2009

Vill glömma den här dagen


Dagen i korthet!

* Olle ringer och väcker mig kl 06.00 och säger att han spytt sen kl 04.00 och att jag måste hämta honom i Köping. Vill egentligen inte hämta honom eftersom jag ska jobba men han säger att han inte orkar åka tåg i 3,5 timme när det inte finns toaletter.

* Ringer jobbet 07.45 och de säger att det är OK att jag kommer in senare.

* Åker iväg för att tanka, får inte upp det förbannade tanklocket, så jag står på Jet och skriker lite som en dum blondin och får veta sen att jag dragit locket åt fel håll.

* Mobilen slutar fungera, åker hem och tar en annan gammal telefon men det funkar inte med den heller för det var något fel hos Tre så det tog ett tag innan jag var iväg eftersom jag inte vill åka utan telefon.

* Åker tur och retur 25 mil till Köping för att hämta Olle.

*Äter och tar en snabbdusch hemma, åker till jobbet...

*14.00 Och där är de sura över att jag inte jobbat när jag ska (?!). De sa när jag ringde att det var okej och att de skulle lägga in ett pass på mig när jag kommer. Men istället vart det ett himla liv. Man kan ju inte säga en sak och sedan en annan, då hade väl Olle fått ta en taxi eftersom han inte kunde vänta tills jag slutade jobba. Det är inte så lätt att låta någon hämta Olle i Köping när mina föräldrar bor i Småland och hans i Kiruna och när man inte känner några i Norrköping. Han sa att han inte bryr sig om varför jag inte började när jag skulle för det var ovesäntligt. Ändå berättade jag både på morgonen och försökte förklara på eftermiddagen när jag kom men han struntade ju i vad jag sa. Men men, fick jobba iaf och hoppas på att jag får fortsätta med det också. Och jag blir så ledsen när jag får sån där utskällning eftersom jag haft en klump i magen sen på morgonen för att jag inte kunde jobba, så jag stod där med mina blanka ögon och vågade inte säga nått utan tog min låda och satte mig vid datorn och var skitförbannad på allt och mådde illa för jag hade så dåligt samvete.

...jag är fortfarande sur på den här dagen, och trött.
Men i morgon är det en ny dag och den ska bli mycket bättre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej jag hittade din blogg från minoutfit.se vill bara säga att jag tycker du verkar jättegullig o kul o läsa om dej o din söta katt oxå den va ju helt underbar :) kommer fortsätta o läsa din blogg hälsn Maria..

Elin sa...

Så roligt att höra Maria! Det värmer!

Malin sa...

Ibland önskar man att man kunde vara riktigt jävlqa uppkäftig och skita i konsekvenserna. Men sen måste man ju tänka frammåt med.

Jävla gubbe som säger en sak och sen nhågot helt annat. Man kanske ska börja spela in alla samtal så man har bevis senare.