onsdag, april 01, 2009

Är China en hund?


Eftersom det är så fint väder och varm idag (18 grader i solen) så har jag varit ute med China för första gången. Tog på henne sele och en tröja sen traskade vi iväg till gräsplätten mitt emot vårt hus. Hon har aldrig tidigare gått i koppel och jag blev riktigt förvånad. Hon förde sig bättre än Wilma (min familjs hund) gjorde första gången. Hon var jätteduktig och följde med så snällt, vi sprang till och med en liten bit och jag tror hon tyckte det var roligt att komma ut.
Funderar på att ta ut Boston en liten stund också, han har aldrig varit ute. Det blev inte av i somras av någon annledning. Sen är Boston mer lättskrämd och fegare än China så jag vet inte vad han skulle säga om det. Vi får ta med båda två ut nästa vecka när Olle är hemma, om nu solen är framme och temperaturen tillåter.
En dag som denna hade jag gärna varit ute och gått i sällskap av en hund faktiskt.

Inga kommentarer: