fredag, november 13, 2009

Baka Baka...

Det är verkligen skönt att ha en assistent när man ska baka. Och recptet hittar man såklart på nätet.
Dags för jäsning!
Målar på mina gula katter.
Efter ett par minuter i ugnen doftar det saffran i hela lägenheten, mys!
Reslutatet, utsökt!
Blev klar precis lagom till Idol, och har redan hunnit smälla i mig två lussekatter. Nybakat är ju alltid godast. 80 kr kostar 1 gram saffran, dyrare än guld...men värt det. Nu blir det mys med mina nybakade och riktiga katter framför tvn. :)

3 kommentarer:

Sofie sa...

De katterna såg onekligen väldigt smaskiga ut, väldigt fina också :) Hoppas du har en fin kväll :) Kramkram

Elin sa...

Ja det var ganska goda också! Hade väl önskat att de blivit lite finare,hehe. Detsamma till dig! Kram

Mickaela sa...

Ja, jag ska minsann försöka mig på det där med att baka lussekatter.. jag är ju helt galen i dem.. mm.. finns nästan inga godare bullar :P
Tiden går så fort, och en vacker kväll så sitter vi där och "sjunger" singstar :D hihi.
Men vi får ju ta och ses någon helg ju och hitta på nått nån kväll :)
Pöss o kram