tisdag, november 03, 2009

Vad ska man tro?

Igår när jag och Olle låg i soffan och kollade på Ullared så inträffade en märklig grej. Vi hade druckit lite saft och hade en tom glastillbringare på soffbordet. När jag ligger där och tittar på tv så ser jag hur det glider 4-5 cm på bordet mot vårat håll. Det tar några sekunder då jag blev lite förvånad, och frågar Olle, Öhm, såg du det där? Och han svarar ja...
Jag har aldrig trott på spöken, men efter det vet jag inte vad jag ska tro? Haha.
Jag tror det finns en vetenskaplig förklaring. Olle sa att den flyttade på sig för att det var blött under, så vi testade att "göra om testet". Sen fick jag för mig att Olle hade haft fötterna på bordet så att skivan tryckts ner åt vårat håll, så vi testade det också. Vi var tvungna att vinkla hela bordet för att tillbringaren skule flytta på sig. Nu har jag kollat med ett vattenpass och konstaterat att bordet lutar liiiite åt motsatt håll som tillbringaren åkte åt.

Vad tror ni? Var det ett spöke eller finns det en vetenskaplig förklaring? Det var ganska olustigt att vi båda låg i soffan och såg hur tillbringaren åkte iväg. Haha...

1 kommentar:

Sofie sa...

Usch vad läskigt. Jag tror dock på en vetenskaplig förklaring, vad vet jag inte men...
Jag tycker du ska älska håret hela tiden faktiskt, du passar jättebra i det :)
Jag har varit sjuk så jag har bara tagit det lugnt i alldeles för många dagar, min helg var väldigt händelselös så att säga. Trots det är jag väldigt trött, liksom du. Jag tror det är mörkret som gör det, men jag har aldrig reagerat så starkt förut.
Jag såg också Ullared, att folk spenderar så enorma summor är ju helt sjuk. Den där familjen med tältet som spenderade 50.000 ?? Heelt sjukt. Handla julklappar och födelsedagspresenter? Det tycker jag är totalt galet.
Annars hos mig händer det inte så mycket, jag går och väntar på vår resa som bär av om 24 dagar. Extremt välbehövligt kan jag säga :)
Hos dig då? Allt rullar på? :)
Kramkram