lördag, november 21, 2009

What you see, is not what you get.

Nu har jag retuscherat lite under tiden som nyheterna gått på tv 4, vi håller nämligen på att se Transformers. Hur som haver! Det jag skulle komma fram till är att jag gillarr att retuschera, inte för att skapa något onaturligt utan för att det är så avslappnande på något sätt. Sen är det kul att mixtra och testa sig fram när det gäller att ändra bilder. Vi gjorde ju mycket sånt här på media på eget bevåg, så det är det som sitter i. Det jag gjort på bilden ovan är att redigera kontrasten, nivån och fägen i bilden. Hur enkelt som helst och bilden ser mer levande ut. Men det finns ju en gräns. Nu ska jag fortsätta kolla på filmen.

5 kommentarer:

Towe sa...

Hej hej :)

Det är en hel djungel med foder, vet inte hur många timmar jag spenderat med att googla och läsa om vad som är bäst. Allmänt så verkar ju Barf vara det optimala men jag skulle vara så rädd att han inte skulle få i sig allt han måste ha. Fy vad jobbigt med känslig mage sådär! Då blir ju allting ännu jobbigare. Tyco har nån slags stålmage som tål det mesta som tur är. Det är jag väldigt tacksam för. Skönt att kastreringen gick bra också, hoppas att blodproven löser problemet sen! Lite svårt rent praktiskt att ge olika foder till två katter.

Jaha, det är ju ganska nära =) Det är mysigt att bo så nära strömmen och folkparken tycker jag. Men ändå "i stan". Är du uppvuxen här?
Jag läser Statsvetenskap. Vad ska du plugga? =)
Hoppas du har en trevlig helg! =)

Jossan sa...

SV: Tack så mycket! :D

maja sa...

sv: åh, lucky you!!

maja sa...

sv: oj, jag vet inte riktigt vilken jag använde mig av... tror det kan ha varit en 5/37 från l'oreal eller något sådant!

maja sa...

sv: jo men eller hur! fast sen vet jag inte riktigt hur snyggt det skulle bli med slingor i svart hår, om de inte är typ röda... men... ja något måste hittas på! detta håller inte.