torsdag, juli 02, 2009

Det kliar i fingrarna


Hej igen!
Blev så rastlös efter maten för Olle var tvungen att gå och lägga sig och sova. Han sover alltid en stund efter maten här hemma, jag själv kan inte gå och lägga mig mitt på dagen.
Nu vet jag inte vad jag ska hitta på för jag har plockat endel här hemma, det kliar i fingrarna för jag vill hela tiden att det ska hända något. Jag vill inte sitta inne i det fina vädret och slöa bort massa tid av min semester. Vi får se vad som händer när han vaknar.

I natt när vi kom hem ifrån Kiruna öppnade vi upp alla fönster här hemma och efter en stund hörde jag springande klackar och skratt. Jag tittade ut genom sovrumsfönstret och där var två tjejer med en madrass som de lagt på vägen rakt över spåret. De tog bilder på varandra och skrattade för fullt. Jag kunde ju inte låta bli så jag tog fram kameran och knäppte en bild. Då blev det fart på dem och de sprang iväg med madrassen över huvudet. Det var dimmigt ute så bilden blev inte så bra, men det går iaf att se dem. Tänk om det hade kommit en spårvagn eller buss när de låg där. Vilka tokar!

Inga kommentarer: