söndag, november 30, 2008

1.a advent

På bild är Värmekyrkan här i Norrköping, med sin adventsljusstake.


Idag vaknade jag upp kl 12.00 (har inte hänt på några år) till ett mulet och grått Norrköping på första söndagen i advent. Precis som förra året så jobbar Olle.
Istället ska jag sysselsätta mig med storstädning, byte av lakan, tvätt och rensa ur garderoben.
Det börjar bli trångt där inne så det är likabra att Hanna får det som bara ligger och inte blir använt.
Hade mina funderingar på att ta en tur på stan idag men eftersom det är julskyltning så kommer det finnas allt för många hysteriska människor. Nästa år får inte Olle jobba på 1.a advent, så det så. Det blev ingen direkt lugn helg som jag trodde så jag är fortfarande trött, kommer nog bli bättre under dagen. Är ju inte van vid att umgås med folk på helgerna, har suttit ensam de flesta helger när Olle jobbat i över ett år, hehe.
Känns lite som jag håller på att bli sjuk också och det vill jag absolut inte bli!
På torsdag är det de första slutprovet på jobbet, nervöst! På torsdag kväll ska jag och Olle till Bacchus för att äta julbord. =)

Inga kommentarer: