onsdag, november 19, 2008

Ej arbetslös

Nu har jag varit på Proffice och skrivit på anställningsavtalet, det tog en timma, mycket seriöst med andra ord. Väldigt skönt med fast månadslön så man är garanterad pengar varje månad. Min tjänst kommer vara på 80% men jag kommer självklart försöka arbeta mer än så när det behövs extra med personal. Igår gick jag dessutom med i facket och a-kassan så nu bli det ordning och reda på allt! I morgon börjar jag arbeta igen och kommer gå en utbildning fram till 20 januari, så det är väldigt mycket man ska lära sig! De hade fått in 140 ansökningar under de få dagarna som annonsen var ute, så nu känner jag mig stolt. =)

Det som suger mer än allt annat i världen just nu är att jag inte kan följa med till Kiruna innan jul!!! Är så himla ledsen för det för jag har sett fram emot att få flyga för första gången (hehe) och köpa en jättefin rosa resväska. Man får inte ens flygbilljetten återbetald eller avbokad, tänk om någon annan vill ha min plats? Man får helt enkelt inte ta ledigt under utbildningen för att den är så viktig. Jag kommer dock vara ledig alla helgdagar över jul och nyår, samt trettondagen. Det känns verkligen skittråkigt att inte kunna åka dit och Olle jobbar veckan innan Kiruna sen åker han, så han kommer vara borta i två veckor. Känns inte såå roligt att vara ensam hemma i två hela veckor. Sen behöver inte Malin och Mikael ta hand om Boston nu heller, så nu vet det. Men vi ska åka till Kiruna över påsk så om ni kan ha honom då får ni gärna det. =)


Igår fick jag en tidigt julklapp av Olle, en vinterjacka från Helly hansen. Den är skitfin, vit och guldig. Den där everestjackan jag skulle ha från början kan slå sig i väggen nu.
Den hade varit perfekt att ha i snön i Kiruna, nu får jag har den här hemma i regnet istället. Tur att den är vattentät...
Nej nu ska jag faktiskt vara glad över att jag fått ett riktigt seriöst arbete med kollektivavtal.
Är väldigt tacksam.

Vilken lycka att skriva ut sig från Arbetsförmedlingen!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis Elin!
Jag är glad för din skull!

Elin sa...

Tack så himla mycket!! =)

Anonym sa...

Oj vart bor ni i norrköping? Ser dom där underbart fina dörrarna.. jag vill med ha ett hem med såna fina dörrar, lite gammalt stuk..Så underbart...
//Johanna