måndag, november 24, 2008

Var är du?




Var är du min lilla (med betoning på lilla) lönespec? Hoppas lönen trillar in i morgon, inget förvånar mig längre. Och så har snön lagt sig även här i Peking, tänk att det blev vinter i år igen, det är ju inte klokt. Jag är så himla förvånad. Jag gillar inte kyla och snö och har aldrig gjort det. Det finns dock en positiv sak med snö, det är ljust och mysigt (när man är inne). Idag upptäckte jag att de där uggsen hade suttit väldigt bra på fossingarna (som jag var tvungen att lämna tillbaka).
Dagen har annars varit mycket bra, jag trivs väldigt bra och tycker det är ganska kul med utbildningen. Det är roligt att lära sig saker och det var till och med roligt att skriva prov idag. Trivs väldigt bra med arbetskamraterna också, Lina är en riktigt go och glad tjej! =)

Har ni tänkt på att det snart är nytt år?! Har planerat nyåret lite. Vi ska äta middag med Fredrik och Sanna, förhoppningsvis blir det Palace också. Om ni har någon brakfest så får ni gärna skicka en bjuding till oss!
Till våren kanske vi ska åka utomlands med dem också. Fredrik pratade om Teneriffa men jag vet inte om det ens finns några sevärdigheter där?
Jag är ju inte så sugen på att åka på en solresa egentligen. (eller jo, såklart jag är men frestelsen för att sola kommer bli allt för stor.) Jag vill åka till något land med historia, äventyr, shopping och billiga drinkar. Förslag välkomnas! (obs ej Bulgarien)

1 kommentar:

Anonym sa...

äntligen har du lärt dig att det heter Peking och inte norpan