onsdag, augusti 06, 2008

Barnens äldsta mamma?


Jag har kommit fram till att jag kommer nog vara den äldsta mamman som deltar på mina barns föräldrarmöte, jag sa det till mamma igår också. Varför? Jo för att "alla" skaffar barn så "tidigt" och jag är inte ett dugg sugen på att skaffa barn. Just nu vill jag inte ens ha barn! Är det något fel på mig? Jag kan räknar upp minst 10 pers som skaffat barn i min ålder de senaste åren och igår berättade mamma för mig att det var ännu en gammal bekant som fått barn. Hjälp! Mina barn kommer skämmas av att ha en gråhårig mamma! Jag vill inte vara en gammal mamma men jag vill inte ha barn förrän om minst 5 år (minst!). Jag vet inte ens hur jag ska ha tid med barn, har så mycket annat att göra hela tiden och så mycket jag vill göra. Visst kan barnen följa med på dem grejjerna men hur kul är det?
Sen ska man ju ha fast arbete, ett tryggt arbete, en bra bostad och det ena med det tredje.
Har inget emot de som skaffar barn tidigt! Jag är imponerad av alla unga föräldrar! Men barn för mig ligger långt fram i tiden. /Blivande mamma med gråa hårstrån?

1 kommentar:

Anonym sa...

Svar: Dom på bilden köpte jag från Rapunzel.nu men rekommenderar dom inte, då dom blev förstörda efter knappt en månad, fast jag varit riktigt försiktig med håret.
Rekommenderar TajMahal som jag har haft innan och har det nu igen :)