måndag, augusti 25, 2008

Nästan en overklig dag


Är det för att det är löning? För att jag har namnsdag? För att solen skiner? För att jag tjänade 1200kr på 20 min? För att jag ska på arbetsintervju som rumsbokare på scandic hotell på onsdag? För att nl-försäljning erbjuder mig en högre tjänst? För att vi åt den nya hamburgaren på max? För att en kund jag varit hos någon gång vill ta en fika med mig (tjej)? Eller bara för att jag är så jävla bra? - Ja kanske! Jag tror det!


Det har hänt mycket idag även om det bara är en vanlig måndag, eller är det det?
Hur som helst har det varit en riktigt bra måndag, en av dem bättre i mitt liv. Har tagit ett snack med Niklas, min chef. Han har berättat att TM är skit och att alla är oseriösa och går i konken.(såklart han säger så, inte går jag på ALLT). Han och Tele2 kan ordna en tjänst åt mig som låter ganska bra(den enda i Sverige). Jag bokar möten med kunder, en säljare går dit och tecknar avtal, jag får hälften av vinsten och 100% av den om jag går dit själv. Jag får sitta på kontoret med eget skrivbord, egen telefolinje och telefon, laptop..och jag får låna Niklas bil...wow! (frågade om jag kunde få en egen givetvis) Kommer skicka avtal och lite sånt till säljarna också, så jag blir som Niklas högra hans, assistent, biträdande chef..eller hur man vill se det?
Dem vill onekligen ha kvar mig på nl. Kul det känns att vara lite uppskattad!
Niklas sa att vi kunde måla om kontoret och sätta gardiner också (tror han att jag kommer flytta in där?) Det jag krävde var egen dator och kaffemaskin...ska göra en lista med lite annat också så får vi se hur jag gör i slutet av veckan....he he...Nej, men jag ska tänka över det men är inte säker på om jag ska ta det eller inte.
Ska på intervju som rumsbokare på Scandic på onsdag med, en tjänst på 75% och fast månadslön.

Sen var jag hemma hos Hanna och hennes taxi-kille som köpt lite av mig, var där och levererade en tv-box. Då sa hon att vi kunde ta en fika någon gång. Blev så glad, alla är så trevliga här!
Gud...jag är nästan lycklig. Om det inte vore för min knäckebrödslön så vore allt nästan perfekt nu....undra när det vänder? Snart kommer hösten och då spricker bubblan säkert! Hjälp! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag snubblade över din blogg av en händelse.
Skulle du vilja maila till mig, jag skulle vilja veta lite mer om ditt jobb. (har precis sökt jobb där)

marcus@mait.se

med vänliga hälsningar
Marcus