lördag, augusti 09, 2008

Städa, tvätta, diska, handla


Idag så kör vi flyttstädning i lägenheten, har putsat fönstrerna i vardagsrummet nu. Så himla tråkigt! Sen ska jag torka ur skåpen i köket och tvätta. Det är fullt upp idag med hushållssysslor, måste åka en sväng och handla lite sen också.
Detta blir sista gången jag flyttar på länge, fyra gånger på ett år får räcka. Nästa gång man flyttar om flera år så blir det till ett hus i så fall. Om jag ens orkar bo i hus med allt som ska göras hela tiden. Finns ju alltid något att göra på ett hus och i trädgården. Om det blir hus i framtiden vill jag ha en funkishus i gammal stil. Inte något hemskt nybygge! De flesta nya hus är så fula. de gamla är så fina, har så många möjligheter och så stora rum, mums! Funkis funkis funkis! (för att det är ett roligt ord) Strunt sak samma, nu ska vi flytta till Norrköping till att börja med och förhoppningsvis trivas i staden och i lägenheten så man kan tillbringa många år där. Nu ska jag gå och sortera det som ska tvättas. (märks det vem som är kvinnan i huset?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Elin.
Tyckte också så. Men jag tycker ändå att Ikea har bra saker.. Det är lätt att mixa med.