söndag, augusti 31, 2008

Söndag

Ja idag är det söndag. Vi har varit på Ikea och köpt hyllor & överkast till datarummet så nu börjar det bli bättre ordning här. Nu är det bara en matta och eventuellt nya ardiner och kuddar som fattas, kanske någon tavla också. Gardinerna gillar jag inte alls, vill ha veckbandslängder i svart eller vit spets så det gamla kommer in i rummet lite till.
Vi har precis käkat tacos nu, det är konstigt att det är lika gott varje vecka, man tröttnar minsann aldrig på det!
I morgon är det måndag och jobbvecka för Olle, så nu blir han borta en vecka igen, och det är lika tråkigt varje vecka.
Hoppas att jag får komma igång med det nya på mitt gamla jobb i morgon, står inte ut en dag till annars. Ska gå en sväng till komvux ni i veckan och uppdatera mig med lite info om vårterminens utbildningar.
Det är vården jag passar bäst inom, där har jag arbetat och där har jag trivts så bra. Så det blir usk jag utbildar mig till, ett säkert kort med en någolunda lön. Kani nte bestämma mig om jag ska inrikta mig på sjukvård eller handikapp men jag tror nog det bli handikapp. Nog om det, jag kanske har fått värsta toppjobbet tills dess (helst i en butik).
Nu ska jag fixa iordning lite här...Se vilken söt bild på Olle när han var yngre. :)

Inga kommentarer: