söndag, augusti 24, 2008

Det brinner på vår gård, och vattenläcka!


Igår när vi hade varit en sväng på Mio med mamma och pappa så brann det här när vi kom hem. Innegården var helt rökfylld! Det hade tagit eld i Papas Tapas skorssten, och det ligger på vår innegård! Jag fick lite panik och såg framför mig att hela vår lägenhet skulle bli rökskadad eller brinna ner. Så Olle ringde Folksam och kollade så vår hemförsökring var flyttad, hehe. Men brandkåren var på plats och efter en timme eller så var röken borta. Men fy så läskigt det var! Sen skulle vi ner i källaren och titta och då har det blivit en vattenläcka där nere så det var ganska blött! Det var en spännande eftermiddag! Vi vart lite oroliga att vattenläckan berodde på vår köksrenovering men som tur var så kom det ifrån värmepannan.
I natt hade jag massor av mardrömmar att lägenheten brann ner..usch.
Igår kväll tänkte jag och Olle gå ut men jag blev så trött så vi gick och la oss. Första gången jag inte ville gå ut, ibland får man vara lite tråkig!
Idag ska vi ta en bad och sen åka till Mio...i eftermiddag blir det tacos..mums!
Nu kommer inte vi kunna äta på Papas Tapas säkert, jag som skulle ta med Olle dit för att det var så gott. Men dem öppnar säkert igen.
Bild: Från vårt fönster till innegården. Se den lille brandmannen! =)

Inga kommentarer: