tisdag, augusti 05, 2008

Kakel



Det finns så mycket olika sorters med kakel, mosaik, skiffer osv. Och det mesta ä riktigt snyggt! Vi kommer som sagt sätta nytt kakel i köket när vi byter bänkskiva, diskho osv. (bara det är "plaströr" under diskbänken). Jag hade gärna satt den turkosa mosaiken (så snyggt till valnöt!) men jag undrar om det inte blir för mkt mot köksgolvet och när det är en hyresrätt. Vi är mest överäns om avlånga kakelplattor i vitt.

Ut med handtag, diskbänk, blandare och kakel. Sen vit färg på väggarna!
(bilden är från visningen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har hyresvärden gått med på att ni gör om o så?
Jag vet dem som inte ens får måla om i hyreslägenheter.

Elin sa...

Ja så länge som det sker fackmansmässigt och man höjer lägenhetens standard. Det enda som kan stoppa oss är dett det blir för mkt jobb med det om det inte är plaströr under diskbänken. Trist för de som inte får måla om, det har vi gjort i den vi bor i nu och i min gamla målade jag om hela lägemheten. :)

Fnyz sa...

hej, jag sökte på trädhängare på google och fick upp ett gammalt inlägg i din blogg med en helt underbar träd/klädhängare! vad är det för sort? märke, återförsäljare? kan du säga mig nått :-D du hade bara skrivit att du köpt den i eksjö så det vart sååå svårt å åhitta en :-D

hoppas du vill hjälpa mig!