lördag, september 20, 2008

Lördag - Håller på att bli sjuk?


Idag är det lördag, lördagar brukar vara roliga men inte denna för jag känner mig krasslig. Vill inte bli sjuk och vara hemma från jobbet nästa vecka, så frågan är om jag ska våga mig på att träna idag? Får se hur jag känner mig i eftermiddag. Har kört igång en maskin tvätt nu i alla fall sen efter frukosten så ska jag börja dammtorka och det är så himla tråkigt.
Igår kväll kollade jag på Lilla Jönssonligan, då förstår ni kanske hur roligt jag hade det en fredags kväll. Tog inte ens fram varken ostbågar eller choklad så dem ryker väl ikväll Ska nog kolla på Sex and the city - filmen om den hinner bli klar. Jag vet, jag är lite efter som inte sett den än.
Nu ligger Boston i mitt knä och sover, så himla skönt att han är lugn någon gång i alla fall. Den här veckan har han varit omöjlig, tror han känner sig ensam om dagarna när jag jobbar. När jag kommer hem så är han som ett plåster på mig och går efter hela tiden, han är med verkligen överallt. Vi ska ju skaffa en kompis till honom framöver för den här rasen ska helst vara två eftersom dem är så sociala. Har kikat på en i flera månader nu, Mr Big heter han. Bostons uppfödare Mia ska köpa hans bror Vinni Puh. Vore så roligt att se Boston ha en lekkamrat att busa med här om dagarna. Ja drömma kan man ju alla fall, synd att dem inte är gratis bara. Eller tur kanske för då hade jag samlat på dem. :-) Två veckor kvar till utställningen idag, nervöst! Nu ska jag käka en god frukostmacka och en kopp grönt te!

Mr Big-bilden är lånad från http://www.mumsikoff.com/

Inga kommentarer: