torsdag, september 04, 2008

Nu chansar jag!

Idag på morgonen var jag på arbetsintervju på Pronova och jag fick jobbet. Utbildningen börjar kl 9.00 på måndag och det är fast lön + provision. Nu ska jag våga byta jobb och nu ska inte Niklas övertala mig igen för det här jobbet tjänar jag inga pengar på just nu så jag kan leva. Blir skönt att jobba 9.00-17.00, det tar 1 min att gå hem på lunch och jag får rabatt på gymmet som ligger i samma hus. Har precis skaffat gymkort där men det skulle företaget fixa rabatt på ändå. Så nu blir jag företagssäljare istället och jag vet att det är mycket tuffare men jag har Bobo med mig som jobbar här nu och också fick pronova-jobbet. Så vi är två stycken från NL-försäljning som slutar i morgon och börjar tillsammans på ett nytt arbete på måndag. Känns bra! Så himla skönt att vara ledig på kvällarna!

Hoppas att jag gör rätt nu men jag har ju inget att förlora som Olle sa. Både Olle och jag har kollat upp företaget nu och det ska vara helt okej utan anmärkningar. Jag är ganska noggran när det gäller TM-företag nämligen för det finns så många oseriösa.
Känner mig helt utnytjad idag, har jobbat sen kl 10.00 och bara tjänat 150 kr. Ni kanske förstår varför jag byter jobb då? Här jobbar jag ju i princip gratis!!


Nu behöver jag inte spårvagnskort heller så då tjänar jag yttligare 350kr i månaden. I morgon ska jag till komvux och kolla läget med utbildningen och på lördag kanske jag ska träffa korven och brödet (Mikaela och lillvovven).

Är lite stolt över att jag vågade tacka ja till jobbet eftersom jag sagt nej till två stycken den senaste veckan. Gud så modigt jag är... :) Det jobbigaste blir att gå upp kl 7.30 varje morgon. Men det vänjer man sig nog vid! Kommer säkert vara less på det här jobbet om några månader, men då börjar jag plugga. Är så trött på försäljning ärligt talat, men det är de enda jobben som jag är kvalicerad till. Längtar efter vårdyrket!

Hjälp! Idag är det en månad kvar till Bostons utställning! Måste maila Mia när jag kommer hem så jag får låna burskynke, sen måste jag köpa lite grejjer till buren. Stackars Bossi som ska sitta i en bur hela dagen, tror inte han kommer gillar det. :(

Inga kommentarer: