torsdag, september 10, 2009

Knäckig äppelpaj!


Det här behöver du…(jag brukar göra 1,5 sats smet)

6 äpplen, gärna svenska, fasta och syrliga
150 gram smör
3 dl havregryn
2 dl socker
½ dl ljus sirap
1 ½ dl vetemjöl
1/2 – 1 tsk kanel

Gör så här…
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret, blanda sedan i allt och rör om någa.
3. Skala och skär äpplerna i bitar, lägg i en smörad form och lägg över smeten.
4. Pudra över kanel och låt stå i mitten av ugnen i ca 30 min.

Servera helst med Fresta vaniljsås!

1 kommentar:

EmelieCatrine sa...

Guuud vad gott, det där får du bjuda mig på någon dag Elin! Det där och en kopp te, haha ;-)

Ja, det ska bli spännande i morgon. Tack vare dig som jag får gå på denna intervjun, EFTERSOM DET ÄR PÅ FRÄCKA I LINKÖPING!!!! Men usch, vill inte bli glad såhär innan... =/ Brukar inte ha så tur på intervjuer + att det är den 11 september imorrn, otursdagen :-P

Men jag måste veta hur det gick på din intervju juuu!! Och så har jag inte svarat på din kommentar, måste ju göras.. Har bara inte hunnit! Men vi kan prata om allt i morgon :-)

STOOOR KRAM!