tisdag, september 08, 2009

Pastagratäng

Här är en recept igen på en krämig pastagratäng som är riktigt god! Inte för att skryta men jag har hittat på det själv. Inte särskilt avancerad men himla god!

ca 4 pers
5 dl valfri fullkornspasta
500 g rökt kassler
2 stora morötter
10 cm purjolök
1/2 gul lök
Ett halvt paket arla fetaost
1 grön paprika
2 dl creme fraish franska örter
2,5 dl matlagningsgrädda (4% fett)
Riven ost
2 vitlöksklyftor
Salt och Peppar

Koka pastan och skär upp gönskerna och kasslern i lagom stora bitar, bryn kasslern och grönsakerna. Blanda kryddorna, creme fraishen och matlagningsgrädden, blanda allt och lägg i en form, strö över osten.
In i ugnen på 225 grader i 10 min. Klart!

2 kommentarer:

EmelieCatrine sa...

Aldrig ätit pastagratäng.. MÅSTE PROVA!

SV; Men fy, hoppas du mår bättre i morgon då! Orkade du göra äppelpaj sen eller? Haha!
Jaha, massa te? Då måste jag med dit, älskar också nämligen te. Hatade det förut, men inte nuuu! :-)

Mysig kväll! Ska du se Idol i morgon med?
Ja, hus skulle ju inte vara fel. Vilka områdent tycker ni är fina här i Norrköping då?

Nja, går inte så bra med bloggarna. Iaf inte Maries.. Men måste ta tag i detta, annars blir hon nog inte så glad på mig =/
Hur går det med dina planer på att byta till blogg.se då? ;-)

Kramar!

Sofie sa...

Jag läser Matplatsen, som jag länkade till, samt Linneas Skafferi, Kryddburken och Ragazze ibland. Finns så himla många matbloggar, eller bloggar överhuvudtaget, men de har jag fastnat för :) Fina bilder gör väldigt mycket!
Så, hur är det o ha killen hemma nu då? :) Planer för dagen?