lördag, september 05, 2009

Time for Ink

Nu har jag surfat runt och letat inspiration till tatueringar!
Jag har länge velat ha den här texten, det är latin och betyder ungefär "Hon flyger med egna vingar". Den känns betydelsefull för mig, dels för att jag alltid älskat änglar och älvor och har ju vingar (jag har en älva tatuerad på skuldran sen tidigare). Jag tycker också att citatet står för att man är självständig och vill mycket. Tillsammans med texten så vill jag nog ha lite "suddiga vindar" och krumelurer. Får se om jag ens gör den någon gång, det är kul att fantisera och planera. Nu är inte jag en sån person som alltid tycker att tatueringar ska ha en viss betydelse, klart kan man göra en tatuering som man bara tycker är snygg. Även om mina tidigare tatueringar betyder mycket. Om jag nu gör denna någon gång kommer jag nog placera den runt höften så den är slingrad från ryggen och fram mot magen, svårt att förklara. Men ni får se någon gång,kanske! ;) Min senaste tatuering gjorde så ont att jag fortfarande tänker på det, hehe. Nu måste jag verkligen sätta igång och bli klar!

Inga kommentarer: