fredag, oktober 10, 2008

Besviken

Idag ringde jag banken och hörde efter med finansiering till studielånet. Räntan låg på 8,9% så det kändes ju inte såå lockande faktiskt. Blev så himla besviken, jäkla pengar vad dem ska ställa till det! Kan jag ite bara få vinna 200 000kr på triss eller något?
Nu blir det till att söka ett nytt arbete med bättre inkomst så jag kan spara pengar till utbildningen helt enkelt. Så det kommer nog dröja 1,5 år eller något, så tråkigt! Men det är väl värt att vänta hoppas jag. Kan inte sitta med så hög ränta på en studelån.
Är så himla trött nu efter jobbet, jag har bytt namn och heter numera Lena Svensson när jag ringer. Har fått för mig att jag skapar ett större förtroende då. :-)
Ikväll ska jag och Olle gå på bio och se Rally brudarna, hoppas den är bra. Jag gillar svenska filmer, dock är dem sällan några bioupplevelser.
Jag känner sån ångest för att hitta ett nytt och bättre jobb nu, finns ju bara säljare som dem söker där ute. I morgon ska jag köpa en trisslott.

5 kommentarer:

Anonym sa...

du vet det stavas studielån av studier inte studer.

Elin sa...

Oj då, ibland är man för snabb på tangenterna så man missar bokstäver. Illa!

Anonym sa...

du vet det stavas Rallybrudarna och inte Rallybrudarna.

Elin sa...

Haha! Lägg av nu F!

Anonym sa...

Freddy här. Haha, skulle kunnat vara jag som gjort pikar på ditt skrivande men inte den här gången. Tro det eller ej. Tydligen fler som stör sig på stavfel. Hoppas allt är fint är med dig!