onsdag, oktober 29, 2008

Boston+Tvn=Sant


Ja nu för tiden är det ingen ovanlig syn att man hittar Boston liggandes på tvn och Olle är inte glad åt det. Förstår inte att det kan vara bekvämt att ligga däruppe, nog för att det är varmt men någon vidare komfort lär det ju knappast vara?
Nu har jag käkat middag, makaroner och köttbullar. Det är inte så himla gott, särskilt inte när man inte har hemmagjorda köttbullar men jag orkar inte göra "avancerade" middagar när Olle är iväg och jobbar, är inget kul att laga mat till sig själv.
Idag har jag funderat för impulsivitet och kommit fram till att jag i smyg älskar att vara implusiv! Jag är och har alltid varit så eftertänksam av mig och det är det som gör mig tråkig ibland tycker jag. Jag blir egentligen mer lycklig av att vara impulsiv och inte planera allt in i minsta detalj (har alltid varit en riktig planerare). Jag har väldigt svårt för att ta dagen som den kommer och vill gärna ha klart en schemat nu vad som kommer hända nästa vecka. Ändå är impulsiva saker så roliga! Det räcker med att man bestämmer sig för morgonen att man ska åka iväg någonstans överdagen, eller att man köper sig något man inte funderat så länge på. Min mest impulsiva grej (förutom mina flyttar) var Boston. Har egentligen aldrig drömt om att ha katt utan har alltid varit mer en hundmänniska. En siames har jag iofs tittat på i smyg under några år men aldrig vågat ta steget. Eftersom Olle är allergisk var ju raserna begränsade så när vi kom på att vi skulle ha en katt och en sphynx så tingade vi en 11 dagar efter. Det är den bästa implusiva grejen jag gjort, Boston är helt klart min bästa (och dyraste) investering jag gjort. Har inte ångrat mig och kommer aldrig att göra det heller.
Felet med mig är att jag alltid hinner tänka efter för mycket och då ångrar jag mig. Det är ju konstigt att jag kunnat tatuera mig eftersom det är permanent, men dem ångrar jag inte även om jag tänkte efter. Okej, jag ångrar att jag inte gjorde älvan större och mer detaljerad men det ska det blir ändringar på. Slutsatsen av detta är att jag måste ta för mig lite mer och våga, just do it som Nikes slogan säger! =) Ikväll är det Bonde söker fru, det är inplanerat varje onsdag kl 20.00 hehe...Puss på er

Inga kommentarer: