måndag, oktober 27, 2008

Jag är tokig

Nu har jag skrivit ansökan till tandsköterska, kommer behövas många sånna framöver. Kanske min tandläkarskräck försvinner, eller blir ännu värre? 2 års utbildning, 90% chans till arbete efter avslutade studier och runt 20 000kr i ingångslön. Det får väl duga. Jag vill ju egentligen bli frisör man jag vet inte vad jag ska få pengarna ifrån? Bla bla, jag blir tokig på mig själv! Det känns bara som jag vill ha jobb nu och helst igår! Iofs ska jag ju jobba i morgon men jag menar ett tryggt arbete, ett fast jobb med säker inkomst. Är iofs inte så sugen på att pendla till Tranås i två år, tar 1.13 tim med pendeln. Men jag åkte ju i en äcklig buss i tre år mellan Virserum och Vetlanda och det tog 50 min och jag klarade det. Vi får väl se, nu har jag iaf fått iväg lite ansökningar om utbildningar sen gör jag som hjärtat säger (dvs; "ta alltid den enkla vägen"). Nu ska jag reda upp i köket, sen ska vi äta blåbärspaj. Vill inte att Olle ska åka väg i morgon, så jäkla trist. Men nästa vecka är han ju hemma igen en hel vecka. Då ska vi käka planka på Bacchus igen, det är vårt nya Jensens :). Hämtade ut billjetterna till Magnus Betnér idag med, kommer bli så himla kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har åxå sökt tandsköterska.. Haha :)

Elin sa...

Jaså du blir vi kanske klasskompisar då ;)