söndag, oktober 19, 2008

Fairytale

Har suttit och kollat på tatueringar nu under förmiddagen. Det är så roligt! Finns så mycket fint, fult, hemskt och vackert! Jag vill bygga på min älva men när ska jag ta tag i det? Motiv har jag hittat så nu är bara frågan om jag ska bygga ut den på armen eller ner på ryggen?
Nu ska jag ta en bit av min supergoda äppelpaj!
Inspiration till motivet jag ska bygga ut med
Knäckig och seg äppelpaj!

6 pers
6 äpplen
225g margarin
4½ dl havregryn
3 dl socker
1 dl ljus sirap
lite mer än 1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vanlijsocker
Kanel

Sätt ugnen på 175 grader.Smält margarinet i en kastrull. Dra undan kastrullen från plattan när det smält och blanda i alla ingredienserna utom äpplena.Skala, kärna ur och skär äpplena tunt. Lägg dem i en smord ugnsäker form och strö över kanel. Fördela smeten över och låt stå i ugnen i 30 min eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig.Äts med fördel varm/ljummen tillsammans med glass eller vaniljsås!

1 kommentar:

Anonym sa...

ta lite grädde i så blir den ännu godare.