tisdag, oktober 14, 2008

Some days is bad days

Igår var jag inte så himla glad faktiskt och jag kan inte påstå att jag är lycklig idag heller. Satt/låg i soffan i ca 10 timmar och deppade rejält. Fyfan rent ut sagt, mitt enda sociala liv som jag har här togs ifrån mig, och mina drömmar.

Ikväll åker Olle och jobbar, som tur är kommer han hem på fredag kväll och är hemma till lördag kväll. Farmor och farfar kommer hit på lördag också. Jag behöver människor omkring mig nu. Detta kom verkligen som en överraskning, ena dagen har man en framtid och andra dagen tas allt ifrån en. Vi hade planerat att vi skulle åka på kryssning och sånt nu under vintern och hämta en kisse till efter jul. Nu är det bara att glömma det. Fan så sur jag är! Jag som skulle spara pengar till min frisörutbildning.
Igår var det premiär på älgjakten och pappa sköt en älg. Stackars lilla älgen, fick en bild när den låg där bredvid pappa helt livlös. Men tyckte det var roligt för pappas skull, själv skulle jag aldrig kunna ta livet från någon. Usch...men jägare måste det finnas för att annars är det bara dem starkaste om överlever ute i skogen medans de svaga plågas och svälter. Det är alltid synd om någon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

och vad har hänt? har du fått sparken? har ni gjort slut? va?

Elin sa...

Jo jag har fått kicken för dem har tydligen inte råd att ha kvar folk på garantilön. Så jävla surt.