onsdag, oktober 29, 2008

Grått, trist, mörkt, ensamt, kyla = Höst


Ja, onsdag och ännu en höstdag. Jag gillar inte mörker och rusk för man bli så himla trött av det. men det får gå ändå helt enkelt, har ju stått ut dem senaste 20 åren. Carolina Gynning har klippt lugg nu, det vart fint. Hon har så snygg hårfärg dessutom.
Onsdag idag alltså, lite närmre måndag i alla fall. I helgen är det de där Halloween och eftersom vi bor i Sverige och tycker att USA är så jäkla coolt måste vi ta efter dem med överdrivna helger, mer och mer för varje år. Tänk vad butikerna tjänar på sånna här helger, allt skräp som finns att köpa som tillhör Halloween. Snart ska vi väl ha Thanksgivin här med och käka kalkoner i massor. Min favorit helgdag är Midsommarafton, tyvärr känns det som den helgen försvunnit mer och mer sen jag var liten, men jag gillar Midsommar det känns så svenskt! Midsommarstång, midsommarkrans, sill och potatis, gubbaröra, jordgubbar, en svensk sommar! Snart är det jul i alla fall och det är ju också rätt mysigt, dock är det lite väl mycket hysteri runt den helgen också. Tänk vad mycket pengar som går åt till julklappar här i Sverige, folk är ju som galna! Nä, nu har jag klagat tillräckligt för idag. Jag ska faktiskt sitta ensam i helgen och det tycker jag är jäkligt trist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja du har rätt. du klagar, sjukt mycket!!

Elin sa...

Så länge man har orsak till att klaga så är det tillåtet. :)