fredag, oktober 31, 2008

Fredag eftermiddag

Kom precis hem från en "shoppingrunda" på stan. Blev ett smalt diadem, mjölk, naturell yoghurt, fryst mango, frysta jordgubbar och tre bananer. Den här veckan har jag bestämt mig att jag måste ändra min livsstil. Det är slut på skräpmat, läsk, choklad och annan skit. Nu ska jag köra på mina gamla vanor igen och börja motionera rejält! Jag orkar inte gå till gymmet för att jag äter dålig kost som inte ger energi så nu är det vitaminkickar som gäller så jag orkar med rejäl träning. Jag kommer inte bara se bättre ut, jag kommer må bättre också och det känns viktigast av allt, att må bra! Från och med i morgon ska jag börja föra en matdagbok på vad jag äter under dagen, varenda lilla smula. Tack vare de här bloggarna (Sofi & Anna) känner jag att det ska bli skönt att sätta igång.
Självfallet får jag käka lite chips eller paj (hehe) en gång i veckan för det har ingen dött av. Det är skräpmat och läsk som är den största boven här.
Nu ska jag ta en panodil och sen skala potatis. Ikväll ska jag kolla på Disneys nya Tinkerbell film. =)

Inga kommentarer: