torsdag, oktober 09, 2008

Idag är jag trött

Goddag på er!
Idag är jag trött och det har varit en lika seg dag på jobbet som alla andra dagar, det får mig att känna mig som en slav. Jag gjorde en positiv-negativ-lista över undersköterska och frisör. Frisör vann förstås, men det där lånet är inte roligt. Iofs måste man ta studielån hur som helst om man ska plugga. I morgon ska jag i alla fall ringa banken, har även mailat de aktuella skolarna med lite frågor. Jag vill inte lägga ut 175 000kr på något oserisöt skit. Kommer dock söka till uska också.
Nu ska jag och Olle snart gå till gymmet. Jag har druckit cola varje dag i en månad nu och mina byxor är förstora, hur går det ihop? Men jag måste bli mer vältränad, eller måste och måste, jag vill! Nåval, min träning har inte gått så bra hitills tyvärr. Förstår inte varför jag gör så mot mig själv, jag vill träna men sen gör jag det inte och får ångest, så jäkla dum man är. Men nu ska jag köra en hård powerwalk sen ska jag äta äppelpaj med gott samvete i helgen, gud så gott det ska bli! Vi har en ny dator nu förresten som jag skriver på, eller den är ju Olles. En laptop, vet inte vad den ska vara bra för men han var tydligen tvungen att ha en då han åker iväg och jobbar för att det blir så långtråkigt. Skönt att sitta framför tvn med datorn i alla fall. Nu ska jag inte tjabba mer, bye bye.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du beöhver ju inte ta fullt lån på csn :P De bästa är ju o försöka jobba helger och bara ta 2500 som du inte behöver tillbaka betala. De studiemedlet...

Elin sa...

Ja det hade ju varit bra men man får ingenting av csn tyvärr. Jag måste ta ett banklån på 175 000:- som jag betalar för utbildningen. Sen får jag inget studiebidrag eller liknande utan får leva på 0:- i inkomst. Känns lite fattigt. :-)