tisdag, oktober 28, 2008

Kanske inte så dumt ändå?

Nu har jag fått lite mer info om tandsköterskeutbildningen. Man går i skola måndag-onsdag eller onsdag - fredag, då är det föreläsningar som gäller Minns bara hur otroligt tråkigt det var på högskolan i Nässjö, men detta är säkerligen mer interssant än ekonomi. De två övriga dagarna är det självstudier, så det gäller att jag tar ansvar över det och inte gör en massa annat dem dagarna. Så tre dagar i veckan borde jag klara av att orka ta mig till Tranås, dock känns studietiden på 2 år väldigt lång men det är inte så att jag kommer få något bra jobb resten av mitt liv med en gymnasieutbildning från media. Nåväl, om jag nu kommer in så tar jag ett beslut då men jag är sugen på det. På arbetsförmedlingen så tyckte dem att jag hade väldigt bra betyg så vi får väl se.
Tidigt idag så åkte Olle till Halmstad i alla fall, så nu känns det tråkigt och ensamt. Jag avskyr verkligen att vara ensam, jag är jättedålig på det. Okej det kan vara skönt ibland att vara för sig själv och få gå och pyssla men jag trivs så bra med Olles sällskap, vi passar väldigt bra ihop. Jag visste att jag skulle hitta den rätta någongång, bara jag fick leta mig fram lite. =)
Nu ska jag ringa Bacchus och beställa julbord för det blev aldrig av igår, sen ska jag jobba.

Inga kommentarer: