onsdag, oktober 15, 2008

Har egentligen inget att komma med


Jag skulle göra så mycket idag och vara så driven och duktig men nu känner jag inte för det. även om jag vill. Har i alla fall tvättat en maskin tvätt, ätit frukost och hängt in kläder i garderoben. Sen har jag sökt jobb också.
Det jag också behöver göra är att storstäda, gå ner till ica, träna och göra massa andra saker som blir skittråkiga när man är ensam och övergiven. Det är så himla synd om mig, stackars Elin. Jag skulle vilja baka, men eftersom våran frys är knäpp så måste vi käka upp allt i den för att kunna frosta ur den innan vi lägger in nytt. När vi har gjort det så ska jag baka bullar och massa annat smått och gott. Kollade i Buffé innan, där fanns ett recept på äppelpaj gjort av havregryn och sirap bland annat och det lät väldigt gott. Ska nog ge mig på det på lördag morgon så jag kan bjuda farmor och farfar på något gott när dem kommer. Har inte listat ut än vad jag ska bjuda på för mat, funderar på gratäng av något slag för det är smidigt.
Jag skulle så gärna vilja gå och fika på Fräcka fröken, en varm blåbärspaj med vanlijsås! Om någon är lika sugen som jag så hör av er.

I morgon ska jag gå till komvux för då släpper dem den nya kurskatalogen, gäller att hänga på låset, haha. Hoppas inte att jag behöver börja plugga utan kan hitta ett jobb. Om jag gör det kommer jag ha en buffert som täcker nästan hela summan till frisörutbildningen i höst.
Igår shamponerade Olle mitt hår och det blev helt perfekt efter det. Tror han har magiska fingrar för det var längesen mitt hår såg så friskt och fint ut. Nu ska jag utnyttja honom till att fortsätta med det när han är hemma. :-)
Fotade en jättefin session på Boston innan. Olle har ju köpt stativ och självutlösargrej nu så det är roligt.
Nä nu ska jag börja dammtorka överallt och städa. Till middag blir det potatis med gräddsås, köttbullar och lingon, mums!
Igår hade jag 110 unika besökare! Positivt överraskad! Kommer nog inte konka ut Kenza och Elin Klings blogg än förstås. Men väldigt roligt att ni gillar min blogg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas allt löser sig med jobb så du kan utbilda dig till det du verkligen vill! Ha en bra kväll.

Anonym sa...

Va e det för katter du har? Rasen?

Elin sa...

Det är en nakenfis från rasen Sphynx (kanadensisk) =)

Anonym sa...

Din blogg är jätte bra :) Hoppas allt ordnar sig .