måndag, oktober 27, 2008

Måndag

Idag är det kallt, och trist. Det var soligt innan man nu har den gömt sig. Nu är det en sån där tråkig vecka igen för Olle ska jobba. Jag ska också jobba, börjar i morgon på nl igen. Det har kommit nyinkopplade kunder så det är ju bra. Men det är ändå tråkigt att Olle jobbar för det är så ensamt då, blir en lång helg. Vi ska beställa julbord idag på Bacchus, kommer bli mysigt att äta riktigt julbord nere i den källaren. Vi vet inte hur vi ska komma till Kiruna vid jul för flygen är bokade och Olle vet fortfarande inte hur han jobbar. Är inte så sugna på att åka tåg elle bil, blir himla synd om Boston då. Dessutom kostar tåget nästan 6000kr tur och retur. Vi får väl se hur det blir. Idag ska vi städa och kanske gå en runda på stan, blir att åka och handla också. Till middag blir det spaggetti och körrfärsås och till efterätt min goda blåbärspaj! Längtar redan! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söker du på då? SJ tar som MEST 3000 för två vuxna i liggvagn ToR. ännu billigare eftersom en av er är under 18.

Elin sa...

Ja på sj och det kostar dryga 6000kr när man ska ha resa tur/retur men egen sovvagnskupé och eget badrum. Ingen av oss är under 18, vi är 20 och 23 år, ungdomsrabatten är dock upp till 25 år.

Anonym sa...

Konstigt, du ser sådan ut.. :P Om man nu måste massa lyx, då får man ju faktiskt skylla sig själv. Om alternativet är att inte åka mot att åka i delad, då vet ju jag vad jag väljer.

Elin sa...

Vi måste ha med vår katt och då är den nog inte så poppis att åka i delad vagn skulle jag tro.