torsdag, augusti 20, 2009

Augustifesten

Hej på er!
Ja nu har Augustifesten dragit igång här i Norrköping. Den pågår i fyra dagar och innehåller, marknad, fyrverkerier, Rix Fm festival, artister, massa folk och lite annat.

Igår när jag åkte hem från jobbet så smällde de fyrverkerier för fullt, det är ju fyrverkeri SM här nu varje kväll tom lördag. Riktigt fint är det! Lite annat än när man själv står och skjuter raketer vid nyår. De har speciell musik till också som ska matcha med fyrverkeriet...jaja. Förra året var jag och kollade på det med mamma och pappa. I år blir det nog varken Rix Fm festival eller fyrverkerier då jag inte har någon att gå med, lite tragiskt. (haha) Iofs är det mest folk i 15-årsåldern som ränner runt. I morgon ska jag nog iaf ta en sväng på marknaden, kan vara kul att titta lite, om vädret tillåter.

Idag är jag ledig och har fullt upp, ska försöka hinna njuta lite av det fina vädret som vi har idag också. Får se hur det går med det.

Inga kommentarer: