lördag, augusti 22, 2009

Lilla gumman

Min lilla gumma har fått mer utslag på huvudet nu, örat ser dock bättre ut. På tisdag ska vi till veterinären, så får vi se vad dem säger. Hoppas att det bara är något enkelt som att hon inte tål fodret, det mesta av utslagen kom upp när vi bytte foder. Hundar kan få utslag och tappa päls om de får i sig för lite fett, så det kan vara samma problem nu i och med att jag gick från Kitten till Indoor. Det är svårt när man har en tjock katt och en smal. Köpte ju en tratt till henne men det var på tok för stor och de hade inte mindre. Hon leker som vanligt och är glad och pigg, det är skönt. När man ropar efter henne studsar hon fram i full fart och pratar så sött med mig. Utslag är ju inte livshotande men jag älskar ju min lilla gumma...och min lilla gubbe! (Boston)

...ja min pojkvän också..men han kommer aldrig när jag ropar.

7 kommentarer:

EmelieCatrine sa...

Hej! Jasså? Ja, det är ju lite svårt att gipsa, hehe. Jag har brytit benet en gång också, men det var längesen. Inget vidare!
Haha, ja men gud. Det kanske är det? Haha.. Ca 130 000 människor här ju så det kan nog stämma ;-) Ja, jag älskar också promenaderna här. Men dom riktiga "promenaderna" runt strömmen är ju underbart fint på sommaren, tycker du inte det? Du bor ju sjukt nära där också :-)

Jag bor tyvärr med min mamma.. Eller alltså, det är väl bra men jag är verkligen trött på det! Var SÅ skönt att bo själv när jag bodde i Kalmar (där jag pluggade). Men så fort jag får ett jobb så ska jag leta lägenhet :-)

Jaha okej, vad hoppade du av för någon utbildning då? Ja, men 3 år, det låter ju bra. Hoppas detta är något för dig istället då, frisöryrket alltså. Önska jag visste vad jag ville bli.. Men just nu vill jag jobba inom handel helst, som alla andra.. suck!

Ja, vi har haft det trevligt under augustifestivalen. Har inte varit ute så mycket som jag velat, men idag är jag sjukt trött så det får bli en inne-kväll! Har du varit ute i stan något?
Föressten, vill bara säga att du ser mycket mycket äldre ut än 21 på fotona på din blogg. Du ser ut som typ 24 ;-)

Kramar från Emelie

maria sa...

Ja det måste du testa, det fungerar skit bra! =)
vart är det du har fixat ditt hår?? färgen är jätte fin..
Kram

EmelieCatrine sa...

Hej! Men gud, växt ihop fel? Hur då?
Jodå, men Norrköping är nog större än vad man tror, men man blir ju så van när man är härifrån. Känns ju mindre då :-P Ja, men där har nog många fotat skulle jag tro. Men jag har ju ingen bra kamera så jag får ta mobilen, hehe.

Jaha, 18 mil. Det är ju en bit. Vart bor dom någonstans då? Ja, SÅ mycket skönare att bo själv. Ha sig egen stil och inredning, sköta tvätt, disk, städning osv. Skulle vara skönt ;-)
Jaha, men det låter ju kul. Det där har jag varit inne på, men som precis som dig så är jag SÄMST på ekonomi. Det funkar liksom inte med ekonomi. Men jag läste marknadsföring 6 hp i Kalmar och det var jättekul i allafall :-)

Aa okej. Du känner inte så många här eller? Annars får vi ju självklart fixa så du hänger på mig eller så, du kan ju inte sitta hemma själv :-) Hehe..
Ja, men se Juno. Det är en bra film, rätt skön sådär. Ingen snyftare direkt, men jagh grät ändå, haha! Alltså, Video West finns ju lite överallt. Jag vet 3 stycken tror jag. Jag går till en som ligger rätt nära mig :-)

Va? Jaha, ne du ser mycket äldre ut än 21. Eller mycket...men typ som 24 kanske :-)

På fritiden så umgås jag med mycket med mina vänner, går på stan, är intresserad av sport (fotboll helst), mysiga helger (men även utgång) och sen ÄLSKAR jag att sjunga. Gör det var jag än är i princip, har gått i musikklass i 6 år :-)
Jo, graviditet får vänta ett tag här med. Men ska ju inte sticka under stol med att jag längtar.. Men men :-)

Vad gör du på fritiden? (Blir långa svar här, hehe).

Kramar från Emelie

Sofie sa...

Jaha okej där ser man :) Tråkigt när det blir så, när man har hittat någon / några man trivs med som flyttar, träligt! Menmen, du hittar nog säkert vänner lite här o där, verkar ju vara en pratglad tjej :) Jaså det gör han, kör han resandetåg eller gods då? Haha, helt sjukt hur man blir insnöad på tåg, tider och förseningar när man jobbar med det jag gör. Mindre bra ibland!
Jaa.. vad gör jag annars? Äter, typ. Haha nae rå men, umgås gärna med kompisar, glor framför datorn (Simsnörd), tränar, fast inte just nu men ska komma igång snaaart! Älskar promenader, går nästan dagligen :) Är en hästtjej, så pillar med det två ggr i veckan. Mycket jobb, känns det som, jobbar heltid. Pengarna därefter, haha! Varit nere något på augustifesten då? :)

veronica sa...

hej hej - paljettjackan du såg på minoutfit.se är från H&M :)

Maria sa...

fasen så bra.. det är henne jag har gått hos sen typ ett år tillbaka.. jag tycker oxå hon är jätte bra.. hoppas hoppas hoppas att hon kan ha någon tid i veckan =) Kram

Ulrika sa...

Så fin du är i håret!