måndag, augusti 24, 2009

Less

Måndag och ny vecka, sista veckan i augusti. Fy!
Jag älskar våren och sommaren, hösten och vintern är inget för mig. Det brukar bli många äppelpajer under hösten, det är mysigt! Äppelpaj och te, det är bra grejjer det!
Idag jobbar jag till kl 22.00, jag gillar inte att jobba kväll, men det måste man ju göra ibland.

Det är lite konstigt väder idag, kan man ha shorts eller ska man ha byxor? Jag ska iofs bara sitta inne hela eftermiddagen och kvällen så det blir nog ett par bekväma tights för min del.
Blev lite irriterad för en stund sedan. Skulle precis klicka hem lite plagg ifrån Gina Tricot som jag bestämt mig för, och då är två av plaggen slut i min storlek. Det händer alltid mig, alltid!
Jag får skylla mig själv när jag är så velig och inte beställer/köper direkt när jag ser något som jag gillar. Nu ska jag börja med maten!

2 kommentarer:

EmelieCatrine sa...

Men dit måste du ju åka, Arkösund är ju mysigt. Vi har vårat land på Lönö, ligger lite innan Arlösund. Superskönt att kunna åka ut med båten och så. Så ja, satsa på att åka dit i helgen! :-)

Aa ok. Varannan månad är ju rätt så okej ändå! Tiden går ju ganska så snabbt, då blir det kul när man väl ses :-) Har du några syskon?

Oj, gifta och har barn. Ja, då förstår jag att ni kanske inte har så mycket gemensamt.. Som sagt, vi får ta en fika någon dag så får vi bekanta oss med varandra, även fast du är 6 månader äldre än mig då ;-) Om det går för sig fröken, haha?

Hur kommer det sig att du spelade just saxifon då? Rätt coolt att komma på att spela det, jag älskar den där låten med George Michael - Never gonna dance again...lalala, där spelar dom saxofon i början. Haha, bra jag är på att förklara. Du vet möjligtvis inte vilken det är? Den är jättebra!

Haha, jasså började du skratta? Haha, ajdå ;-) Jag har nog aldrig sjungit solo, duett bara tror jag. Men det är grymt kul att sjunga, LOVE IT! Du kan ju höra av dig när ni har köpt en ny singstar-skiva, haha.
Jasså, PAUS. Jodå, dom har rätt så goda sallader men jag brukar äta på Fräcka i Spiralen. Älskar de marinerade vitlöksklyftorna...det har dom inte på PAUS :-(

Oj, ja du hade mycket inbokat i veckan! Vad är det för praktikplats du ska ordna? Tänkte på en sak, när du ska börja plugga i Linköping. Kommer ni bo kvar i Nkpg då eller flytta till Lkpg?

Men åh, vad glad jag blir! Tack :-) Hoppas bara det är lika snyggt "live". Lycka till på jobbet idag! :-)

Kramar Emelie

Sofie sa...

Bra att du har någon att prata av dig med iaf :) Jag är en väldigt god lyssnare också, haha, om det krisar så finns jag ^^
Jo persontågen är ju inte så duktiga på att köra i tid, men godsen är alltid snäppet värre, typ fyra timmar osv. Haha, då undrar man vad de har för sig egentligen :) Jag jobbar som trafikinformatör, så jag ropar bara, har stationerna eskilstuna, norrköping, nyköping, mjölby och linköping. Plus alla snå stationer där imellan, men där ropar vi bara förseningar mer än 4 min och annan viktig info. Veolia kör ju än så länge bara helgtrafik, men hittills har det gått bra vad jag har märkt :) De sökte internt (min pappa jobbar på Banverket fast inom en annan del), han såg att de sökte och jag gjorde det. Fick komma på intervju och fick ett vikariat året ut :D För bara en 10 minuter sen fick jag reda på att jag numera är fast anställd!! Helt sjukt, haha. Asskönt om något :)
I veckan är det jobb som gäller, men är ledig torsdag, vet inte vad jag ska hitta på än dock. Är supersugen på Liseberg men ingen som kan :( Annars ska jag ut till hästen lite, umgås med vänner och allt det vanliga, haha. Vad ska du hitta på?
Pojkvännen hemma nu? Kanske lite shopping i veckan måntro? Löning idag ^^