tisdag, augusti 25, 2009

Min lilla Sessa

Okej, nu kan jag kanske erkänna att min katt ser ut som ett Ufo. Ingen päls, stora öron, en tratt runt huvudet och stygn på kroppen.
Min lilla gumma har opererats idag. =(
Vi var hos veterinären idag kl 10.00 de behöll henne omgående eftersom det inte alls såg bra ut. Så hon har varit nersövd idag och de har skurit bort hud på tre ställen och sytt igen. De tror att det är någon form av allergi hon har som sagt, så de skickade iväg proverna. Får svar på 2-3 veckor. En evighet! Så nu ska hon gå på kortison och antibiotika i 10 dagar. Avel är att utesluta nu, så hon kommer bli steriliserad framöver också. Jag tycker så synd om min prinsessa! Men snart ska allt blir bra igen!

2 kommentarer:

EmelieCatrine sa...

Hej! Och jag har inte hunnit/orkat svara förrän nu eftersom jag har varit borta hela dagen :-) Men nu så. Hur är det med dig?

Nehe, blir det inget? Attans då, då får du sikta på nästa sommar istället då :-) Kan hålla med om att det är mycket mer att se om man har båt, men kan ju vara mysigt att komma iväg ändå och sätta sig vid vattnet! Äsch, Arkösund finns ju kvar liksom ;-)

Jaha, vad kul med systrar. Eller..? Ja, jag har en storebror som är 27 (6 år äldre).

Ja, men nästa vecka blir ju kanon. Kan vi ju ses där efter någongång.. Antingen om du vill käka något hemma efter jobbet och vi ses runt 20.00 eller om du käkar på Fräcka (vitlöksklyftorna är ju guld, haha). Det får du bestämma :-) Vi kanske kan byta msn eller något om du har, så kan vi ju ta varandras nummer också? emeliealexandersson@hotmail.com

Ah, coolt. Det får du dra på någon förfest, haha. Hade du en egen eller lånade du en?
Jaha okej, börjar utbildningen nu i januari eller? Vad jobbar din kille med föressten?

Ja, det var superkul på Kolmården. En riktig heldag med allt var det innebär, kände mig som ett litet barn igen, haha! :-)

Kramar Emelie

Sofie sa...

Kontakter är nog den enda sättet att faktiskt få ett jobb i nuläget, även fast min kära far faktiskt bara meddela mig och jag gjorde resten så att säga. Oavsett tillvägagångssätt är kontakter det mest värdefulla när man söker jobb, jag gick nästan 7 månader helt arbetslös, en period i livet som kanske är nödvändig, men ack så jobbig. Är så otroligt tacksam för detta jobb jag har nu! :)
Jag gick naturbruk med inriktning djursjukvård på Himmelstalundsgymnasiet. Har ett stort djurintresse, hästar är min favorit, så var egentligen ett ganska självklart val när jag inte hade något större intresse för någon annan linje. Man får inga jobb, men en underbar skola och fantastiska människor. Just nu har jag inga planer på att plugga vidare, har heller inget drömyrke. Det jag vill mest, är nog att vara min egen chef, så ett eget företag är det nog jag drömmer om. Men inom vad, har jag ingen aning, så jag lär nog stanna här tills jag kommer på vad jag vill! Om jag visste vad jag skulle vilja läsa skulle jag absolut göra det, har ett bra läshuvud, alternativt plugghäst, välj själv ;) Så vad gick du då? Något drömyrke för din del?
Kikade runt lite på din blogg, så himla fint ni bor! Längtar tills jag får flytta hemifrån och börja inreda :) Men ni bor väl rätt stort verkar det som? Hursom helst, superfint :) Och er lampa som ni hade i köket är min favorit, den måste jag ha i min lägenhet, rosa såklart ;)
Vi har fmpass & empass, lite variationer på helgen. Jobbar ej natt, går exempelvis 6-14, 14-21, några minuter hit & dit. Har du bra tider? :)
Idag ska jag ut och shoppa faktiskt, passande väder, verkligen. Men det skulle faktiskt spricka upp och bli vackert framåt em, men det återstår att se!
Hoppas du får en fin dag :)